Ve 4. týdnu jsme si vybrali výzvu „STROMOVÉ BUNKRY“. Děti se společnými silami postavily bunkry z větví a různých přírodnin, které našly na naší zahrádce.
HVĚZDIČKY
V pondělí jsme s dětmi vybrali výzvu „STROMOVÉ VZORY“. Děti vytvořily úžasné frotáže pomocí černého uhle. V úterý jsme stihli rovnou dvě výzvy: „STROMOVÉ SVĚTY“ a „STROMOVÝ BUNKR“. Nejdříve děti vytvořily přírodní panáčky a následně k nim vytvořily z přírodnin stromové domečky. Na závěr jsme si představili výrobky a povídali si o panáčcích z přírodnin. Jak se jmenují a kde rádi bydlí. Verča
KOŤATA
STROMOVÉ VZORY Děti během her na zahradě poznávaly strukturu kůry stromů pomocí hmatu. S papírem a voskovkami (frotáž) jsme zaznamenali kůrové mapy. Děti viděly, že kůra každého stromu je jiná. Výzvě „Stavění bunkrů“ jsme se věnovali několik dní a určitě v ní budeme pokračovat… V rámci výzvy „Vůně mezi stromy“ si každý vyrobil svůj parfém! Mirka a Lenka
MOTÝLCI
Z výzev 3. týdne jsme si vybrali „Stromové vzory“. Vzali jsme si ven keramickou hlínu, každý si kousek zpracoval a udělal z něj kuličku. Tu jsme pak obtiskli do kůry stromu a vznikla nám mistička (placička), kterou si děti ještě dozdobili přírodninami. Líba a Mili
SLUNÍČKA
STROMOVÝ TALISMAN Děti usedly do stínu k tújím a za pomoci přírodnin a barevných drátků se pustily do tvoření. Vznikly krásné věci – broučci, pavoučci, motýlci a dokonce jsme vyzdobili i lapače snů. Lucka
ŽABIČKY
Tento týden jsme se pustili do plnění dalších výzev nadace Proměny. Děti velmi bavilo experimentovat s přírodním materiálem a zkoušet, kterými listy a květy jde malovat, že jde malovat hlínou a každá rostlina má trochu jiný odstín zeleně. Malovaly na velký formát přímo pod stromy a moc se jim to povedlo. Jako další jsme vyzkoušeli Stromové čtení. Děti si půjčily knihy a časopisy podle vlastního výběru a našly si místečko, kde se cítí hezky, kde se jim bude hezky „číst“. Seděly samostatně i ve skupinkách a chvilku s knihou mezi keříky si moc užily. Do třetice jsme si v rámci výzvy Stromový bunkr postavili na naší zahradě domeček z větví, které nám na jaře ořezali páni školník a zahradník z lip kolem školky. Zuza Hliněné stromové obrazy V komunitním kruhu přemýšlíme, jakou přírodninou můžeme nakreslit strom. Napadne nás hlína s vodou a listy. Tvoření venku nás velice baví. Použijeme štětec a papír a dané přírodniny. V průběhu práce děti napadlo malovat i květem pampelišky. Martinka
BERUŠKY
STROMOVÉ VZORY Nejprve si děti rukama osahaly kůru stromu a snažily se vyjádřit slovy, jaká ta kůra je – procvičovaly si hmatové vnímání. Následně za použití kříd jsme použili techniku frotáž a kůru stromu děti přenesly na papír. STROMOVÝ TALISMAN - TVOŘENÍ Děti si samostatně prohlédly stromy na naší zahradě, následně byly vyzváni ke sběru přírodnin a předmětů, ze kterých by mohly strom sestavit. Za použití větviček, kamínků a klacíků se jim to velmi podařilo.